NARTY VOLKL RACETIGER SL rMOTION 12 GW 2021
Narty Volkl Racetiger SL w technologii 3D.Glass mają 127 mm na dziobie , 103 mm na piętce oraz świetne, homologowane 68 mm pod butem. Ta niezwykle wszechstronna slalomka z rockerem ma drewniany rdzeń Speedwall Multi Layer. Dla dodatkowej stabilności i przyczepności tuż za boczną ścianą narty znajduje się wyjątkowo twarde drewno. Wraz z wiązaniem rMotion2 kompatybilnym z GripWalk i płyną jazdą dzięki UVO 3D, Racetiger SL zapewnia niesamowitą frajdę z szybkich zakrętów na całej trasie.
SPECYFIKACJA:
WIĄZANIE: rMotion 12 GW black – red
ROCKER: Tip Rocker
RZDZEŃ: Speedwall Multilayer Woodcore, Beech/Poplar 70/30
ŚLIZG: P-Tex 4504
TECHNOLOGIE/CECHY: UVO 3D, 3D.Glass, rMotion2 GW, Powered by Titanium, Full Sidewall
CECHY:
TYP NART: Slalom Carving
PŁEĆ: mężczyzna/unisex
SZEROKOŚĆ POD BUTEM: 68 mm
ROZMIARY/PROMIEŃ SKRĘTU/TALIOWANIE:
DŁUGOŚĆ NARTY (cm) | PROMIEŃ SKRĘTU (m) | TALIOWANIE (mm) | WAGA bez wiązania (g) | WAGA z wiązaniem (g) |
150 | 10.2 | 127_68_103 | 1850 | 2873 |
155 | 11 | 127_68_103 | 1920 | 2942 |
160 | 11.8 | 127_68_103 | 1970 | 2993 |
165 | 12.6 | 127_68_103 | 2040 | 3063 |
170 | 13.4 | 127_68_103 | 2120 | 3143 |
DOŁĄCZONE WIĄZANIE: rMOTION 12 GW black – red
Znacząco poprawione przeniesienie energii (z buta do narty) oraz łatwiejsza kontrola narty.
Jest to kompletny system wiązania, w którym zastosowano znacznie lżejszą sportową płytę, zapewniającą optymalną przyczepność i sztywność. Szersza konstrukcja o dwadzieścia procent, pozwala znacznie usprawnić przeniesienie energii oraz kontrolę. Część przednia eliminuje szybkie, ostre wstrząsy i trzyma but na środku. Mechanizm w części tylnej zapewnia komfortowe wpięcie buta oraz stabilność.
- DIN: 4-12
- Waga narciarza: 40 – 120 kg
- Wiązanie jest kompatybilne z rewolucyjną technologią podeszwy w butach narciarskich GripWalk, która poprawia przyczepność i wygodę podczas chodzenia.
KLUCZOWE TECHNOLOGIE:
TŁUMIK DRGAŃ: SYSTEM UVO.3D
UVO.3D jest pierwszym systemem swobodnie obracającego się w promieniu 360 stopni, w przestrzeni 3d tłumika drgań.
Podczas jazdy teren pod nartą nieuchronnie generuje drgania i wibracje w przodzie narty. Znacznie zakłóca to płynność jazdy oraz utrudnia złapanie przyczepności na krawędziach narty. Rewolucyjny system Uvo przeciwdziała tym siłom, tłumiąc drgania i wibracje horyzontalnie, pionowo a także wzdłuż długości narty.
Nowy system UVO.3D jest ulepszeniem odnoszącej sukcesy technologi UVO. Po raz pierwszy zastosowano swobodnie obracający się tłumik, wprowadzając prawdziwy przełom jeśli chodzi o technologię tłumienia drań, jeszcze bardziej minimalizując zakłócające jazdę wibracje.
PODSUMOWANIE:
- zwiększona manewrowość/zwinność narty
- spokojniejsza jazda oraz kontrola
- zmniejszony wysiłek
- zwiększone osiągi dzięki unikalnemu tłumieniu w przestrzeni 3d
- zwiększona manewrowość oraz szybkość reakcji narciarza dzięki ogólnej mniejszej wadze
3D GLASS:
Technologiczne rozwiązanie firmy Volkl, które jeszcze bardziej poprawia parametry narty oraz stabilność nawet w ekstremalnych warunkach.
Technologia 3D.Glass polega na warstwie laminatu z włókna szklanego zawartej w rdzeniu, która ułożona jest w formie trójwymiarowej ramy w obszarze wiązania. Skutkuje to polepszeniem przyczepności na krawędziach narty oraz poprawionym zachowaniem podczas odbijania się nart od stoku podczas skrętów, w porównaniu z klasycznymi budowami nart z włókna szklanego.
GŁÓWNE ZALETY:
- Poprawione zachowanie, jeśli chodzi o odbijanie się nart podczas skrętów
- Narta staje się zauważalnie żywsza i zwinna
- Zwiększone przeniesienie energii na krawędziach narty
- Znacząco zwiększona przyczepność na krawędziach narty, szczególnie podczas jazdy na oblodzonych zjazdach
POZOSTAŁE TECHNOLOGIE:
SPEEDWALL MULTILAYER WOODCORE:
Krawędzie zostały „zalaminowane” wyjątkowo stabilnymi warstwami drewna wzdłuż wielowarstwowego, wewnętrznego rdzenia. Takie połączenie twardości na bokach razem z lżejszym drewnem w rdzeniu pozwala uzyskać następujące zalety:
- Część twardszego drewna natychmiastowo przylega do bocznych ścianek powodując zwiększone przeniesienie energii, polepszenie przyczepności na krawędziach oraz wspieranie rozkładu wszelkich sił/nacisków działających na krawędź narty.
- Drewno o mniejszej wadze w środku wielowarstwowego rdzenia dostarcza większej zwinności i łatwości w manewrowaniu oraz zmniejsza ogólną wagę narty.
- Kombinacja obu tych typów drewna biegnie wzdłuż całej długości nart przyczyniając się do optymalnego rozkładu sztywności narty, co z kolei powoduje zwiększenie precyzji podczas skręcania.
POWERED BY TITANIUM: Rdzeń wzmocniony tytanem
Warstwy tytanu sprawiają, że narta jest bardziej zwrotna i dynamiczna. Taka budowa sprawdza się szczególnie przy trudnym, szybkim i agresywnym stylu jazdy, gdyż narta szybciej reaguje.
FULL SIDEWALL: Boki na całej długości narty
Boki nart zostały wykonane z takiego samego materiału, z którego robi się ślizgi. Powoduje to znaczne polepszenie bezpośredniego przeniesienia energii.
P-TEX 4504:
Spiekany, cechujący się wysoką zawartością molekuł polietylenu ślizg o bardzo wysokiej gęstości. Oprócz doskonałej odporności na ścieranie i wyjątkowej absorpcji wosku P-Tex 4504 jest bardzo szybki i wykorzystywany wyłącznie w najwyższej linii nart performance oraz race marki Volkl. Materiał został uaktualniony ze specjalnymi dodatkami, aby uczynić go termicznie oraz elektro-przewodzącym by dowieść swoich walorów jako ślizg o najwyższych właściwościach poślizgu i maksymalnej prędkości na zjeździe.