NARTY VOLKL RACETIGER GS 2020 – RMOTION2 12 GW RACE
Narty Volkl Racetiger GS 2020 z wiązaniem rMotion2 12 GW Race to kolejna odsłona flagowego produktu wiodącej na rynku narciarskim firmy Volkl. Narty posiadają w rdzeniu tytanowe wzmocnienia oraz wielowarstwowy Speedwall z dodatkowym bardzo twardym drewnem, umiejscowionym tuż za boczną ścianką. Z 69 mm szerokości pod butem, założonym wiązaniem rMotion2, które jest kompatybilne z systemem GripWalk oraz niezakłóconą jazdą dzięki tłumikowi UVO 3D uzyskujemy wiodącą w swej kategorii wydajność oraz najwyższą szybkość.
SPECYFIKACJA:
WIĄZANIE: rMotion2 12 GW Race
ROCKER: Tip Rocker
RZDZEŃ: Speedwall Multilayer Woodcore
ŚLIZG: P-Tex 4504
TECHNOLOGIE/CECHY: rMotion2 12 GW Race, UVO 3D, 3D.Glass, Speedwall Multilayer Woodcore, Powered by Titanium, Full Sidewall, Base P-Tex 4504
CECHY:
TYP NART: Race Gigant
PŁEĆ: mężczyzna/unisex
SZEROKOŚĆ POD BUTEM: 69 mm
(stopniowanie od 1 do 10)
OSIĄGI NA TWARDYM ŚNIEGU: 8
OSIĄGI W TRUDNYCH WARUNKACH: 2
DYNAMIKA DŁUGICH SKRĘTÓW: 9
MOBILNOŚĆ KRÓTKICH SKRĘTÓW: 3
ŁATWOŚĆ OBSŁUGI: 3
POZIOM ZAAWANSOWANIA NARCIARZA: 9
ROZMIARY/PROMIEŃ SKRĘTU/TALIOWANIE:
DŁUGOŚĆ NARTY | PROMIEŃ SKRĘTU | TALIOWANIE |
170 | 17.1 | 114_69_97 |
175 | 18.3 | 114_69_97 |
180 | 19.4 | 114_69_97 |
185 | 20.6 | 114_69_97 |
DOŁĄCZONE WIĄZANIE: rMOTION2 12 GW
Kompletny system wiązania, w którym zastosowano znacznie lżejszą sportową płytę, zapewniającą optymalną przyczepność i sztywność.
Nowe wiązanie rMotion2 było opracowane we współpracy z firmą Marker, w szczególności dla nowych modelów nart Code Speedwall Uvo oraz Racetiger Speedwall Uvo. Jest to kompletny system wiązania, w którym zastosowano znacznie lżejszą sportową płytę, zapewniającą optymalną przyczepność i sztywność. Szersza konstrukcja o dwadzieścia procent, pozwala znacznie usprawnić przeniesienie energii oraz kontrolę. Przód wiązania dodatkowo gwarantuje większą stabilność podczas gdy tył dostarczy jeszcze większej wygody podczas wpinania i wypinania. DIN: 4-12, Waga narciarza: 40 – 120 kg, Kolor: black – flo – red. Wiązanie jest kompatybilne z rewolucyjną technologią podeszwy w butach narciarskich GripWalk, która poprawia przyczepność i wygodę podczas chodzenia.
KLUCZOWE TECHNOLOGIE:
TŁUMIK DRGAŃ: SYSTEM UVO.3D
UVO.3D jest pierwszym systemem swobodnie obracającego się w promieniu 360 stopni, w przestrzeni 3d tłumika drgań.
Podczas jazdy teren pod nartą nieuchronnie generuje drgania i wibracje w przodzie narty. Znacznie zakłóca to płynność jazdy oraz utrudnia złapanie przyczepności na krawędziach narty. Rewolucyjny system Uvo przeciwdziała tym siłom, tłumiąc drgania i wibracje horyzontalnie, pionowo a także wzdłuż długości narty.
Nowy system UVO.3D jest ulepszeniem odnoszącej sukcesy technologi UVO. Po raz pierwszy zastosowano swobodnie obracający się tłumik, który także niweluje wibracje pionowe, w przestrzeni 3D, wprowadzając prawdziwy przełom jeśli chodzi o technologię tłumienia drań, jeszcze bardziej minimalizując zakłócające jazdę wibracje.
PODSUMOWANIE:
- zwiększona manewrowość/zwinność narty
- spokojniejsza jazda oraz kontrola
- zmniejszony wysiłek
- zwiększone osiągi dzięki unikalnemu tłumieniu w przestrzeni 3d
- zwiększona manewrowość oraz szybkość reakcji narciarza dzięki ogólnej mniejszej wadze
3D GLASS:
Technologiczne rozwiązanie firmy Volkl, które jeszcze bardziej poprawia parametry narty oraz stabilność nawet w ekstremalnych warunkach.
Technologia 3D.Glass polega na warstwie laminatu z włókna szklanego zawartej w rdzeniu, która ułożona jest w formie trójwymiarowej ramy w obszarze wiązania. Skutkuje to polepszeniem przyczepności na krawędziach narty oraz poprawionym zachowaniem podczas odbijania się nart od stoku podczas skrętów, w porównaniu z klasycznymi budowami nart z włókna szklanego.
GŁÓWNE ZALETY:
- Poprawione zachowanie, jeśli chodzi o odbijanie się nart podczas skrętów
- Narta staje się zauważalnie żywsza i zwinna
- Zwiększone przeniesienie energii na krawędziach narty
- Znacząco zwiększona przyczepność na krawędziach narty, szczególnie podczas jazdy na oblodzonych zjazdach
POZOSTAŁE TECHNOLOGIE:
SPEEDWALL MULTILAYER WOODCORE:
Krawędzie zostały wypełnione wyjątkowo stabilnymi warstwami drewna wzdłuż wielowarstwowego, wewnętrznego rdzenia. Takie połączenie twardości na bokach razem z lżejszym drewnem w rdzeniu pozwala uzyskać następujące zalety:
- Część twardszego drewna natychmiastowo przylega do bocznych ścianek powodując zwiększone przeniesienie energii, polepszenie przyczepności na krawędziach oraz wspieranie rozkładu wszelkich sił/nacisków działających na krawędź narty.
- Drewno o mniejszej wadze w środku wielowarstwowego rdzenia dostarcza większej zwinności i łatwości w manewrowaniu oraz zmniejsza ogólną wagę narty.
- Kombinacja obu tych typów drewna biegnie wzdłuż całej długości nart przyczyniając się do optymalnego rozkładu sztywności narty, co z kolei powoduje zwiększenie precyzji podczas skręcania.
POWERED BY TITANIUM: Rdzeń wzmocniony tytanem
Warstwy tytanu sprawiają, że narta jest bardziej zwrotna i dynamiczna. Taka budowa sprawdza się szczególnie przy trudnym, szybkim i agresywnym stylu jazdy, gdyż narta szybciej reaguje.
FULL SIDEWALL: Boki na całej długości narty
Boki nart zostały wykonane z takiego samego materiału, z którego robi się ślizgi. Powoduje to znaczne polepszenie bezpośredniego przeniesienia energii.
P-TEX 4504:
Spiekany, cechujący się wysoką zawartością molekuł polietylenu ślizg o bardzo wysokiej gęstości. Oprócz doskonałej odporności na ścieranie i wyjątkowej absorpcji wosku P-Tex 4504 jest bardzo szybki i wykorzystywany wyłącznie w najwyższej linii nart performance oraz race marki Volkl. Materiał został uaktualniony ze specjalnymi dodatkami, aby uczynić go termicznie oraz elektro-przewodzącym by dowieść swoich walorów jako ślizg o najwyższych właściwościach poślizgu i maksymalnej prędkości na zjeździe.